ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΜΚΟΣ
TRAIN THE TRAINER– ΜΕΡΟΣ 1ο, ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ”

 

Αγαπητοί φίλοι, οι περισσότεροι από εμάς -παρόλο που δεν φέρουμε επισήμως τον τίτλο του εκπαιδευτή στην κάρτα μας- έχουμε κληθεί ουκ ολίγες φορές στη διάρκεια της καριέρας μας (και θα το επαναλάβουμε αρκετές φορές και στο μέλλον) να παρουσιάσουμε τη δουλειά μας σε στελέχη της εταιρίας μας, σε συνεργάτες ή πελάτες, ή ακόμα και να εκπαιδεύσουμε νέους ή και παλαιότερους συναδέλφους.

Ενώ για αρκετούς από εμάς η εν λόγω διαδικασία φέρνει -σαν σκέψη και μόνο- «κρύο ιδρώτα», άλλοι συνάδελφοι δείχνουν να την απολαμβάνουν και να την αποζητούν. Πολλές φορές μάλιστα -για να αποφύγουμε το άγχος της εισήγησης- με ευχαρίστηση τους παραχωρούμε τη θέση μας. Κακώς όμως, διότι εκείνοι απολαμβάνουν τα οφέλη της προβολής και της αναγνώρισης για τη δική μας δουλειά…

Ποια όμως είναι τα σημεία που προσέχουν οι κορυφαίοι εκπαιδευτές και ποιες οι τεχνικές που χρησιμοποιούν; Ας γνωρίσουμε σε μια σειρά άρθρων το τι σημαίνει εκπαίδευση εκπαιδευτών!

Το αρχικό στάδιο αφορά την προετοιμασία:

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ: Αναφορικά με τους συμμετέχοντες αναρωτηθείτε: σε πόσους και ποιους απευθύνομαι; ποια θέση κατέχουν στην εταιρία; είναι μικτό ή ομοιογενές ακροατήριο; γνωρίζουν το αντικείμενο; υπάρχουν ανάμεσα τους ειδικοί; τι τους ενδιαφέρει και τι όχι; ποιες είναι οι εκπαιδευτικές ανάγκες τους; υπάρχουν ιδιαίτερες ανάγκες; τι πρέπει και τι δεν πρέπει να τους πω; έχω προηγούμενη επαφή με αυτό το κοινό; με ανάλογο κοινό; τι έδειξε; τι αποτελέσματα έδωσε; ζήτησαν εκπαίδευση; ζήτησαν αυτή που σχεδιάζω; θα παρακολουθήσουν επειδή θέλουν ή υποχρεωτικά; πως θα ειδοποιηθούν; με ποιο μέσο; πως θα γίνει το follow up; με ποιο μέσο; πως θα εξασφαλίσω τις συμμετοχές που θέλω;

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ: Κατά την προετοιμασία του εκπαιδευτικού σας υλικού δώστε βαρύτητα στα εξής: γνωρίζω το αντικείμενο; το γνωρίζω εγκυκλοπαιδικά ή εκ πείρας; ποια μέθοδο παρουσίασης θα επιλέξω; θα προηγηθούν ή θα ακολουθούσουν άλλοι εισηγητές; θα είναι από όλους κατανοητή η γλώσσα που χρησιμοποιώ; κατά τη δημιουργία περιεχόμενων/ενοτήτων έχω συμπεριλάβει αρχή/κυρίως θέμα/επίλογο; το μέγεθος των γραμμάτων που επέλεξα τα καθιστά ορατά από όλους; θα συμπεριλάβω φωτογραφίες ή σκίτσα; τι χρωματισμούς θα επιλέξω για την παρουσίαση σε overhead ή data projector; γνωρίζω καλά τη χρήση του power point; έχω χρονομετρήσει τη διάρκεια της παρουσίασης; την έχω παρουσιάσει σε φίλους για να αντλήσω γνώμες; τι παραπάνω μπορώ να προσθέσω; τι να αφαιρέσω;

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ: Προετοιμάζοντας την εκδήλωση εστιάστε στα ακόλουθα: θα επιλέξω ως χώρο διεξαγωγής ένα γραφείο ή μία αίθουσα; θα λάβει χώρα εντός ή εκτός εταιρίας; η αίθουσα είναι απομονωμένη; έχω ελέγξει πρίζες/πολύμπριζα/προβολικά μηχανήματα; θα χρειαστεί μήπως να φέρω δικά μου; υπάρχουν TV/video/μικροφωνική/κάμερα/recorders; θα χρειαστώ κάτι άλλο; υπάρχει διαθέσιμος βοηθητικός εξοπλισμός; έχω ελέγξει τη θερμοκρασία/υγρασία/φωτισμό; υπάρχουν χώροι εκτόνωσης/wc/χώροι χρήσης τηλέφωνου; θα έχω coffee breaks; τι θα περιλαμβάνουν; θα γίνουν μέσα στην αίθουσα; θα δώσω φωτοαντίγραφα στους συμμετέχοντες; θα δώσω υλικό σε ηλεκτρονική μορφή; έχω επαρκή αντίτυπα; ακόμα και σε περίπτωση υπερπροσέλευσης; είναι επαρκής ο αριθμός των καθισμάτων; ποια θα είναι η διάταξη της αίθουσας; σχολική ή Π; θα έχω τραπέζια ομάδων; υπάρχει πινάκας/stand/flip chart; Έχω μαζί μου κομπιουτεράκι, γραφική ύλη αλλά και extra ρούχα;

Καλή σας επιτυχία!

Για οποιαδήποτε απορία ή ανάγκη διευκρίνησης, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με τον Κώστα Στάμκο στην διεύθυνση: stamkosk@in.gr

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>